söndag 21 mars 2010

Sammanfattning

Go`kväll!
Jag tänkte härmed göra en mycket kort sammanfattning över vad vi har arbetat med under kursens gång.
Från fria associationer kring ordet samhälle valde jag ett ord som jag tyckte avspeglade vårt samhälle - Tid. Från detta ord började jag att skapa mitt "samhälle". Vår uppgift var sedan att finna likheter mellan varandras samhällen. Då vi parat ihop oss i grupper pratade vi ihop oss om hur våra framföranden skulle se ut. Detta spelade vi sedan upp för varandra i gruppen. Utifrån dessa framföranden försökte vi finna en röd tråd genom samtliga framföranden i gänget. Vi analyserade, lade bort, lade till, diskuterade, analyserade och problematiserade. Sokratiska samtal var ett stående inslag på kursen. Vi har även sett på film, fikat och fnissat. 

Det är härligt att se att ett litet ord kan bli en stor föreställning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar